onsdag den 2. marts 2011

Besynderlige dage

I dag har jeg bragt søn "til spejder" for allerførste gang. Selvfølgelig havde vi ikke medbragt kompas, og bilens GPS gik i vinterhi, så vi fór vild undervejs.
Spejderne tog her til aften "vennemærket" efter et uendeligt langt foredrag af en flink gammel dame, der efterfølgende - i den bløde sofa hvor jeg havde slået mig ned (spejderne sad på gulvet, hæhæ) - tilføjede aftenen lidt stjernedrys ved at fortælle at hendes lillebror var ham den "skeløjede halvsvensker" fra Gasolin' . Ser man det. Jeg kan slet ikke li' Gasolin', men hun lignede ham faktisk lidt.

Og så havde jeg en kort besynderlig samtale med datter om reinkarnation.


(Ja, jeg tager notater med grim skrift på mit arbejdsbord. Det må man gerne når man er moren. Og der står adskillige fremragende opskriftsnoter på det bord. Fortjener faktisk et særskilt indlæg, men foreløbig blot en inderlig tak til fætter Jonas der som 12 - 14 årig omhyggeligt byggede bordet som puslebord til sin lille nevø (min søn) for 8 år siden. Bordet gør nu tjeneste som mit bord (MIT bord) og er skattet og elsket. Ikke mindst fordi det er virkeligt godt at tage notater på.)

"Måske vil jeg gerne have en pause når jeg er færdig med det her liv", sagde hun.

Hold da op, hun tænker nogengange de mest overraskende ting mens man lige kigger væk.....


1 kommentar:

Dex Mark sagde ...

Strange days, its something that we see very regular. I mean that you can be very surprised when you are not seeing what you expected to.