fredag den 3. april 2009

Frem med havehynderne



Efter en rask forårsoprydning på husets terrasser, fandt vi havehynderne og to kolde øl og datter sponsorerede villigt en halv pose slik. Og mens jeg hentede en trøje, tog hundene beredvilligt plads og gjorde klar til "rigtigt hyggeligt".
Det kom HELT bag på dem at jeg gjorde krav på den plads i stolen og solen, men efter lidt forhandlinger og en håndfuld hundeguffer, fandt de sig alligevel vældigt godt tilrette på en hynde på jorden hvor de lå og missede med øjnene og var gode hunde.
Min venindes datter er en særdeles villig aftager af mine striksager, og eftersom hendes mor ofte fortæller at de strikkede stykker tøj absolut er den unge dames foretrukne, så har hun jo sikret sig en lind strøm af nye ting.
Hun er modvilligt ved at vokse ud af sin hexvest og så skal der jo en ny til, så i samråd med min veninde har jeg bestilt silke/merino fibre fra Birthe i de helt rigtige yndlingsfarver.

Farveholdningen hedder "Mariannes" og indeholder også en vibrerende gul, der lige anes på billedet, men som er meget tydeligere og mere sol-agtig i virkeligheden.

Jeg skal liiiige spinde et andet projekt færdigt og strikke en børne-cardigan-på-den-lange-led færdig før jeg går i gang med "Mariannes" farver til Kajsas vest, men jeg glæder mig vældigt. Silken lyner fint og blankt igennem merinoen og jeg ved det bliver en fornøjelse både at spinde og strikke af.

1 kommentar:

Synne Justesen sagde ...

Kolde øl i solen er ikke skidt. Ej heller er hjemmestrik. Vi er flere der er svært begejstrede for en vis kvindes hjemmestrik :-D.

Kh,
Synne
http://synne-petersen.blogspot.com/