onsdag den 16. juli 2008

Mini-hexen

Det er meget muligt at hex-vesten faldt ud i en lidt rigelig størrelse (og jeg har endnu ikke samlet mod til en filtning), men den gav ihvertfald mod på mere og selv en mønster-klamrende strikker som jeg, fik mod på at forsøge mig med lidt puslespil på egen hånd og jeg er rigtigt glad for så heldigt som jeg synes mini-hexen er faldet ud:


Der er noget mere knald på farver og kontraster i virkeligheden, men det er en grålig, overskyet og fravestjælende dag hos os i dag, der ikke er venlig mod farver.
Fibrene er fra Karin og er Blue Face Leicester i farveholdning 9. Jeg mangler silken til at give det sidste pift og glansen til trekanterne, men jeg synes den er fin alligevel. Desuden var den nem og hurtig at strikke, så der kommer flere!

Denne mini-hex er til mit fadderbarn og jeg tester den på hende når jeg ser hende igen om kort tid, så model-billeder følger.

Garnet er finere spundet end jeg gjorde til min egen hex, og desuden strikket på større pinde og resultatet er rigtigt godt, så dét ved jeg til næste gang jeg kaster mig over voksen-hexen.



6 kommentarer:

Unknown sagde ...

Uha, du har da godt nok haft fart på Annie - både på rok og strikkepinde. Du har fuldkommen ret, noget silke blandet i fibrene giver et HELT andet udseende - ingen tvivl om det. Sejt, du sådan bare kaster dig over en minimodel - godt gået!!
Knus Karin

Annie sagde ...

Hej Karin
Mini-hexen viste sig at være ret nem at gå til...og når bare det er lyst, nysgerrighed og entusiasme der driver værket, så kommer der fart på! :o)

Anonym sagde ...

Supersød. Den må bestemt blive et hit. Jeg glæder mig til at se modelfotos :)

Birthe P sagde ...

Den er bare *så* nuttet!! Flotte farver.

Anonym sagde ...

Wauw, hvor er den altså flot, Annie! Sikke farver - og mønster. En dag må jeg give mig i kast med at lære denne hobby fra grunden ;-)

Inges uldprogram sagde ...

Jeg er med i det begejstrede kor. Den er SÅ lækker.