fredag den 19. september 2008

Færdig pink-hex

En million-milliard madrassting og næsten en måned senere er den seneste hex omsider færdig!




Den er blevet rigtigt god, synes jeg, men den er en smule mindre end den første mini, så desværre kan den ikke passe mit smukke fadder-barn, der ellers er blevet utroligt glad for den første jeg lavede. Ifølge tøsebarnets mor er et par af mine striksager favorittøjet hjemme hos dem, og det eneste den lille viljefaste pige vil ahve på, sammen med et par gummistøvler, i øvrigt.
Sådan et temperament skal de nok få en masse sjov ud af....

Siden sidst har jeg strikket en lille smule videre på skov-mini'en og så er jeg begyndt at spinde den angora-uld jeg for nogen tid siden fik hjem fra England. Foreløbig befinder angoraen sig på spolen og det er planen at spinde den sammen med en tynd tråd silke, og måske kan der blive til en ultra-tynd undertrøjeagtig ssag til mig af garnet, der forventes at blive ultra-let og uendeligt blødt.

I søndags havde jeg "vagten" i min kunstforenings galleri, og til at fordrive tiden med havde jeg medbragt min Golding og nogle fibre fra USA.



Oh, som man får samlet tankerne i sit eget selskab sammen med sådan en velspindende håndten!
Fibrene er en blanding af merino, silke, angora og en 2%'s anelse af noget syntetisk - muligvis angelina. En bekendt har ihærdigt og i høje toner rost en djævlehue jeg har strikket og foræret væk, så jeg tror dette garn skal ende som en djævlehue til bekendts søster, der lige har født en lille dreng.

Men det går trægt på strikkefronten for tiden, så alting trækker ud.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det må være ren meditation og sidde der med en ten, Annie, og spinde garn op på en spole. Merino, silke, angora lyder som en dejlig blanding, og den smukke naturfarve går rent ind.

Din nye hex er underskøn :o)

Nørklekonen sagde ...

Det er en skøn Pink-hex.
Birgitte.

Unknown sagde ...

Hvor er pink-hexen dog blevet sød, Annie. Men hvor ærgerligt, den ikke passer, øv;-((
Din Golding MED lækre fibre ser fantastisk dejlig ud - der er virkelig noget meditativt over at spinde på disse super-duper-fantastisk lækre håndtene. Det kan VARMT anbefales;-))
Knus Karin

Annie sagde ...

Tak for jeres søde kommentarer!