onsdag den 21. januar 2009

Trafikal retfærdighed!

I morges sad jeg i lægens venteværelse sammen med datter med ondt i halsen, og læste en artikel i et dameblad om "vej-vrede".
Vej-vrede er det der når man måske har lidt travlt, der er meget trafik, kø og så en nar, der kører på tværs af tre vejbaner og uhøfligt maser sig ind foran i køen! Oh, dårlig karma fra mig og mine medbillister i hans retning!!! Og mens man sidder der - udadtil en civiliseret kvinde i sin bedste alder - og fantaserer om hvor fedt det ville være hvis...ja altså, hvis ham fjolset fik en smertefuld byld på bagdelen som straf for sine trafikale uvaner, så er det, at man er blevet grebet af Vej-vrede!

Senere bragte formiddagen mig omkring motorvejen nord for københahvn, hvor jeg flere gange havde den tvivlsomme fornøjelse af meget vigtige og travle mænd i meget store firehjulstrækkere (som kompensation eller bare til når de kører rundt i bjergene herhjemme...nåe nej) , meget MEGET tæt på min bils bagende. Jeg kan ikke lide den slags nærgående medtrafikanter, og slet ikke når det sker med 120 km/t på motorvejen, men det fremkalder nærmere en mild vej-frygt end ordentlig vrede.
Engang imellem lover jeg hemmeligt ALDRIG mere at køre det mindste for stærkt, hvis bare det fjols der lige overhalede mig med 200 km/t bare holder rundt om næste sving sammen med en motorcykelbetjent, men det er aldrig sket, desværre.
FØR I DAG!
Oh glæde og kriblende ond fryd, da jeg kørte under en motorvejsbro, der var bemandet med sådan en fart-radardims, politibetjent og adskillige motorcykelbetjente.
500 meter efter broen holdt den første firehjulstrækker, der ganske kort tid før havde overhalet mig så hurtigt at jeg knapt havde nået at læse den kække, købte nummerpladetekst.
Og indenfor den næste kilometer holdt der 3 - TRE biler i selskab med betjente og bødeblokke og alle tre var sorte firehjulstrækkere.... Sådan nogle er ikke så ligetil at kende fra hinanden for en kvinde med sunde interesser, men jeg er sikker på jeg var blevet overhalet på forrykt vis af mindst to af dem.
Håber bøderne var klækkelige, så firehjulstrækker-dude'sene (med grimme koner og små.....Ja, jeg er fordomsfuld og synes firehjulstrækkere er en lille smule til grin) tænker lidt mere over benzinøkonomien på motorvejen i morgen.

3 kommentarer:

Madame sagde ...

Oh fryd, Annie, du kan tro, jeg tit har oplevet det samme som dig. Også at folk kører lige op bag én på motorvejen, selv om man kører rimeligt til. Jeg er nok også mere en 'vej-frygter' - ja de 'vej-vrede' må jo køre med hovedet under armen.

Rigtig god bedrig til din datter!

Unknown sagde ...

Kæreste Annie - det er som altid underholdning i topklasse, når man runder din blog!!! Ha, jeg sidder endnu og klukker frydefuldt og skadefor over alle de narrøve, der skal af med en klækkelig bøde!!! Fedt, der dog er lidt retfærdighed til stadigvæk!!!!!!

Knus Karin

Birthe P sagde ...

He-he.. Jeg håber de lærer det!