onsdag den 8. juli 2009

"En farvning er aldrig mislykket"

....står der i materialet om farvning fra Spindeforeningen. Og ligenetop dét var de ord jeg mumlede forleden, da jeg pakkede mit seneste farve-eksperiment ud.

Den oprindelige plan var, at farve små totter fibre og en stump garn, i hver af de tolv farver der er i mit farve-kit, men i praksis blev de små totter temmeligt melerede og blandet sammen, da jeg pakkede dem sammen....sammen for at fiksere dem.


Efter at have mumlet lidt og efter at jeg havde inspiceret fibrene lidt nøjere endte jeg dog med at være vældigt godt tilfreds med mig selv, der er mange spændende eksempler på hvordan farverne blander sig og passer sammen. Mange af dem vil jeg ihvertfald forsøge at eftergøre med vilje på større portioner fibre.

Senere samme aften gentog jeg farvningen under super-kontrollerede fikseringsforhold, der foregik i hver sin lille frysepose-pakke, så ingen fraver blev blandet. Og så så det sådan her ud:


Væsentligt kedeligere, men et rigtigt godt billede på hvordan farverne ser ud hver i sær.

Til sidst et billede af min vendevest, som jeg er rigtigt, rigtigt glad for. Nu med knapper:










Ingen kommentarer: