fredag den 11. september 2009

Endnu et af hverdagens mysterier....

I nærheden af hvor vi bor, er der et hus, der har et navn. Okay, der er faktisk masser af huse med navne, men dette er anderledes.



(Billede taget m. ca. 50 km/t)

Navnet er nærmest et logo og desuden udført på et metalskilt i masser af farver, der er tale om vinger og alting, og jeg havde nok tænkt noget rocker-motorcykel-bande noget. Eller måske noget religiøst, med de der vinger.

Men så en dag kom min nevø på besøg. Han er fire år gammel og denne dag var han iført en kasket med samme logo på! Det var dér jeg opdagede at der var tale om en majskolbe med vinger, hvilket virkelig tændte mine nysgerrighedslamper. ENDNU mere underligt husnavn.

Mysteriet er løst, tænkte jeg, og udspurgte barnets forældre om kaskettens oprindelse. Ikke alle kasketter - bare den her, med det her logo, ing.

Men min undren blev endnu større, da det viste sig at DEKALB er navnet på noget bestemt majs...muligvis gensplejset, eller også er det bare mine fordomme om bevingede ting, der spiller ind igen.

Godtnok bor vi på landet, men altså....hvem kalder sit hus noget med muligvis-gensplejset-majs?!

En søgning på nettet bragte mig til en lille kommune i Alabama. Og DEKALB er et brand, der findes på masser af kasketter, skilte og papkrus

(Billede af papkrus fundet her)

...men jeg undrer mig stadig. Og en dag må jeg medbringe småkager og stoppe og spørge når vi kører forbi majs-huset.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Christian mener det er imponerende du holdt dig på 50 km/t :-)
Tjek lige http://www.monsanto.com/products/brands.asp
Hilsen Pia

Annie sagde ...

Tak Pia =)
Jeg citerer fra linket:

"For almost 100 years, the DEKALB winged ear has represented outstanding yield potential. Farmers count on DEKALB to provide superior performance that delivers top results, season after season. In addition to exclusive corn hybrids, DEKALB offers a full line of specialty crops including alfalfa, grain sorghum, and spring and winter canola."

....mysteriet fortsætter.....=)

Annie sagde ...

PS. Jeg har en hemmelig pagt med færdelspolitiet om at de standser firehjulstrækkere om formiddagen ( http://anniessted.blogspot.com/2009/01/trafikal-retfrdighed.html ), og jeg overholder hastighedsbegrænsingerne.
.../glorie off.
Desuden er det umuligt at få et billede bare nogenlunde skarpt med 80 km/t =)

Unknown sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Unknown sagde ...

Når ok så er jeg mere rolig.... du har altså prøvet med 80 :) Hvis man kigger godt efter kan man se din bil i højre vindue !?