onsdag den 16. juni 2010

Lidt om Annie-timing

I sidste uge kom jeg i tanker om hvad det var der var galt med sommeren i år, og som man kan se rettede jeg fejlen så hurtigt jeg kunne.

For de uindviede regnvejrsplagede bloglæsere, må jeg hellere forklare noget om Annietiming. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal nærme mig emnet uden at fremstå som arrogant og ramt af storhedsvanvid, men eftersom jeg alligevel normalt ikke har den slags anfægtelser...lad mig gøre det kort:

Jeg er helt klart en fjern grankusine til Murphy. Ham der med "Alt hvad der kan gå galt, vil gå galt". I mit tilfælde er jeg bare nødt til selv at opsøge situationerne.
Da jeg ventede min datter, gik jeg 14 dage over tid og fødte først da jeg havde indkøbt en monsterstor buket påskeliljer, der sprang ud i det øjeblik datter blev født, og klaskede sammen akkurat da jeg blev udskrevet fra barselsgangen.
Hvis vi planlægger sejlbådsferie, nedkalder vi orkan over vores farvande. Spændende familiefødselsdage falder altid på arbejdslørdage eller sammen med andre aftaler eller længe ventede håndarbejdsmesser.
I år viser det sig at ÅRETS BEGIVENHED på mit arbejde falder lige i min tidligere planlagte ferie.
Anes et billede her? Eller skal jeg fortsætte med at fortælle om min dengang jeg troede jeg skulle til spændende workshop med Spindeforeningen, indtil det viste sig at den weekend faldt sammen med min hunds termin? Eller hvad med stort anfald af migræne samtidig med længe ventet venindekomsammen?

Hm.

Selvfølgelig regner det hele foråret, når jeg går og sukker efter sommer, men så er det man må samle tankerne og bruge lidt OMVENDT PSYKOLOGI!
...og så gik jeg i gang med at strikke en særdeles tyk og varm uldtrøje, der passede på en prik til hvad det danske vejr har budt os dette forår. Kig ud på vejret og gæt om jeg blev færdig i dag.

Typisk....

Dener alt, alt for varm at have på på en dag som denne usædvanlig solbeskinnede onsdag, men jeg er vildt begejstret for min ugle-bluse.
Den sidder perfekt - faktisk er jeg helt overrasket over hvor tilgivende den er mod min chokoladeglade facon -  det var et hurtigt projekt og garnet er utroligt lækkert.
Yep, ingen t-shirt eller anden uld-beskyttelse mellem trøje og hud......

En enkelt ugle eller to skal naturligvis lige have øjne, men ikke dem allesammen og jeg tænker på at lave rigtigt ugleagtige tekoppeøjne af noget med noget filt...måske. Bare så uindviede heller ikke er i tvivl om at det er en uglebluse.



4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hej Annie. Er du sød at lægge din kalender med planer ud her, så jeg kan planlægge mit, uden at blive ramt af din usædvanlige evne ;-)

June Rothmann sagde ...

*GG*

Men trøjen blev da flot! <3

Linda sagde ...

Vældig fin ugletrøje, og tak for sommervejret!
Jeg tror vi må være åndsbeslægtede.... her er masser af intentioner, men nogen!! (og i hvert fald ikke mig selv, men alle de andre) saboterer ethvert forsøg på at få hold på sans og samling...suk.

Anonym sagde ...

Hej Annie,

fabelagtig idee med den uldne sweater, den tror jeg, at jeg overtager- altså ideen- det er nemlig nærmest dansk efterårsvejr her sydpå hos os! ;oD Hanne i CH.