søndag den 20. april 2008

Loppefund

Det går rigtigt fint med at blive venner med Louët'en.
Jeg har fundet ud af at spinde vældigt fint også, men det kniber stadig lidt med at finde ud af at få en navaho-tvinding så fin og jævn som på Ashforden, og dét er jeg ret irriteret over. Men jeg træner videre, gør jeg! Det foreløbig sidste navaho-forsøg blev i øvrigt også gjort i går aftes lidt for sent og rigeligt overmodigt, så jeg kunne måske have sagt mig selv, at det ville give et nedslående resultat.

Mens jeg holdt pause fra rokken idag og ventede på at min udsendte fiber-kurér kommer på besøg på tirsdag med friske forsyninger (og så er hun også min mor, så besøget bliver dobbelt-dobbelt skønt) trak jeg familien med på loppemarked.
Jeg holder vældigt meget af loppemarkeder, der næsten altid rummer masser af hengemte luftlommer fra dengang jeg var lille. Det er sjovt at gå og blive flashet tilbage til Annie, 5 år og drikker mælk i mormors køkken - fordi jeg får øje på de små glas min mormor havde. Med guldstriber på, så man nøje kunne overvåge at lillebror ikke fik mere mælk end til nederste streg ligesom man selv fik.

Og idag fandt vi en væv! Ja ja, sådan en lille rammevæv, men så vidt jeg kunne se (men hvad ved jeg om at væve) komplet og i ok stand. Og så kostede den 30,-, lige til at klare.
Så hjem med den, af med det grimme akryl-noget der var spændt op på den og igang med bomuldstråden - sikke et arbejde!



Men nu kan jeg væve lidt frem og tilbage og finde ud af om det føles godt. Det tror jeg det gør, selvom jeg tydeligt kan mærke at jeg i virkeligheden ikke aner hvad jeg laver.

Ingen kommentarer: