lørdag den 12. april 2008

Vaskemaskineboogie

Jeg vidste bare man kunne bruge vaskemaskinen til noget sjovere end vasketøj!

Jeg kom i tanker om, at mit kraprøde garn, der til min frustration filtede lidt, faktisk blev reklameret som "fantastisk godt til at filte sutsko af", og besluttede mig for at strikke en taske af det og filte den i vaskemaskinen.

Dét blev rigtigt godt! Så jeg gik omgående igang med een til i håndspundet uld, der her ses i den ufiltede udgave:



Efter en tur i vaskemaskinen blev den også rigtigt fin, men jeg kan ikke rigtigt hitte ud af hvordan jeg skal montere hank/håndtag/skulderstrop på taskerne, så foreløbig går jeg bare og aer dem.

Det er vældigt spændendene at futte et stykke uldstrik i vaskemaskinen og vente med tilbageholdt åndedræt mens ens håndarbejde bliver krympet....forhåbentlig lige på den måde man havde tænkt sig.

Jeg har også spundet og navaho-tvundet de fibre jeg købte sammen med mine seneste håndtene. Der er syntetiske glimmer-fibre i merinoen og effekten er rigtigt flot, selvom jeg stadig ikke rigtigt ved hvad jeg skal bruge garnet til. Det er frivilligt nysgerrighedsspinding, sådan noget.



I sidste uge var jeg ved øjenlæge med noget rødt ikke-blodsprængning i mit øje og fik nogle øjendråber og ordre på at lade være med at bruge kontaktlinser i tre uger. Lige på stedet en lidt rystende besked, eftersom jeg ikke har brugt briller siden jeg for 5 - 6 år siden konstaterede at jeg fik vild migræne af dem.
Jeg er ikke helt blind uden kontaktlinser, men godtnok hæmmet, så det bliver et par stille isolationsuger herhjemme, regner jeg med, selvom jeg nu har fået et par briller i en styrke der passer mig bedre (mine gamle briller var en hel del for stærke, åbentbart) og sågar har testet dem nogle timer foreløbig uden den ventede hovedpine.
Man aner en spirende optimisme og heldigvis kan jeg både strikke og spinde i min muldvarpetilstand.

Ingen kommentarer: