mandag den 10. marts 2008

Sukker-tømmermænd




Pyh - fødselsdag for tøsebørnene igår!
Sådan en gang muffins, boller og chokoladelagkagesag kan godt tage pippet fra een nogen tid, sammen med toppen af sukkertrang *bøvs*
Chokoladelagkagen er endnu et udslag af mit lille oprør mod den gamle lagkage-traver med lagkagebunde fra supermarkedet, flødeskum, banan og kagecreme. I virkeligheden bliver det jo en fantastisk dejlig lagkage, men jeg regnede engang ud, at jeg lavede 12 - 15 af den slags lagkager om året til familiens fødselsdage, og det var lidt nedstemmende at tænke på hvor mange helt ens lagkager jeg havde at se frem til ved uendelige fødselsdagskageborde....og så begyndte jeg at slå mig i lagkagetøjret og jeg er sikker på familien op til fødselsdagenen hos os ryster i en skrækblandet forventning om hvad jeg nu har fundet på. Min personlige favorit var vistnok Pandekagekagen fra Peddersen og Findus. Uhm!

Nåmen så gik formiddagen også med en klud, Thomas Buttenschøn på cd og lidt modvillig opmærksomhed på husets vandrette flader. Hvor kommer alt det støv fra?
Og hvem er det egentlig jeg prøver at narre når jeg går og tørrer det af før vi får gæster?
Det var vores familier der skulle komme til fødselsdag, de fleste af dem har kendt os i adskillige år, enkelte af gæsterne har endda egenhændigt ryddet op efter os i vores barndomshjem og er helt på det rene med, at jeg ikke interesserer mig for støv. Og jeg bilder mig på ingen måde ind, at støv-eller-ej har nogen indflydelse på hvordan vores familier opfatter os.

Ingen kommentarer: