torsdag den 13. januar 2011

Hvad laver de egentlig i en golfklub om vinteren?

Tag ikke fejl af den mennesketomme klubstue og den øde parkeringsplads: I sekretariatet udnytter vi "arbejdsroen" og har travlt med en masse papirarbejde og teoretiske ting og forberedelser, mens vi venter på at sneen smelter.

For tiden tæller vi blandt andet lidt på hvor mange greenfeespillere (det er golf'sk og kan oversættes til noget i retning af "gæster, der har spillet på klubbens baner") der har været her sidste år.
Før de går ud og spiller på banerne skal de skrive sig ind i golf-udgaven af en gæstebog, hvor de skal notere blandt andet navn og handicap.
Handicap'et er - når man spiller golf - et udtryk for hvor mange ekstra slag man har, så en god spiller kun får for eksempel eet ekstra slag og en dårligere spiller får fire ekstra slag til at få bolden i hul. Så hvis den gode spiller bruger fem slag og den dårligere bruger seks, så har den dårligere spiller alligevel vundet, fordi han jo havde fire ekstra slag. Ikk?
Det er ikke så let at forstå, men som eksempel kan nævnes at jeg er sikker på at jeg ville klare mig okay hvis jeg havde 200 ekstra slag og så kender du lidt til begrebet om golfhandicap. Som altså ikke har noget med fysiske handicaps at gøre.

Og så har jeg vist trampet rigeligt i min gode historie og rodet nok rundt i spændende golfteori til at de fleste kan se det morsomme i det her billede:

Ingen kommentarer: